Eğiten Kitap, Ankara, 2019
21. yüzyılın ilk döneminde yaygın olan didaktik karakter
eğitimi formları yerine “değerlerin ortaya çıkarılması” yaklaşımı
benimsenmiştir. (Milson ve Ekfli, 2003). 1960’lı ve 1970’li yıllarda
bireyciliğin yükselmesiyle birlikte karakter eğitiminin daha az önemsendiği
söylenebilir. Bu dönemde özellikle üzerinde durulan, herkesin kendisine ait bir
değer yapısı olduğu, mutlak doğrulardan bahsedilemeyeceğiydi (Ekşi, 2003).
1980’ler ve 1990’lar boyunca değerlerin açıklığa kavuşturulması yaklaşımını
ahlaksal olarak göreceli ve karakter gelişimi hedefi için zararlı gören bazı
Amerikalı eğitimciler karakter eğitimine geri dönüşü savunmaya başladılar
(Milson ve Ekfli, 2003). Bu surette karakter eğitimi daha ön plana çıkmaya başlamıştır.