FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, vol.12, pp.121-140, 2018 (National Refreed University Journal)
Bu çalışma okul öncesi dönem çocuklarına yönelik bir değerler eğitim programı
geliştirmek ve geliştirilen Okul Öncesi Değerler Eğitim Programının çocukların saygı,
sorumluluk, dürüstlük, iş birliği, paylaşım ve arkadaşlık değerlerine olan etkisinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını Bursa ili Yıldırım ilçesinde bulunan devlet okuluna devam eden beş ve altı yaş grubu çocukları oluşturmaktadır.
Araştırma; 22 çocuk kontrol, 21 çocuk da deney grubu olmak üzere toplam 43 çocuk ile
gerçekleştirilmiştir. Haftada iki gün uygulanan bu program 24 oturumdan oluşmaktadır.
Bu araştırma da ön test - son test kontrol gruplu seçkisiz desen uygulanmıştır. Bu çalışmanın sonucunda Okul Öncesi Değerler Eğitim Programı alan deney grubundaki çocukların ön test- son test çocuk formu verilerine göre değer kazanımlarının anlamlı ölçüde
(p<.01) arttığı görülmüştür. Bu sonuçlara göre; hazırlanan Okul Öncesi Değerler Eğitim Programının çocukların saygı, iş birliği, arkadaşlık, dürüstlük, paylaşma ve sorumluluk
değerlerini desteklemekte olduğu ve çocukların değer kazanımlarını olumlu yönde etkilediği görülmüştür.