Amaç: Araştırma, hemşirelik eğitiminin öğrencilerin organ bağışına ilişkin görüşlerine etkisini belirlemek ve sonuca göre öneriler getirmek amacıyla yapıldı. Yöntem: Araştırma, hemşirelik eğitiminin öğrencilerin organ bağışına ilişkin düşünceleri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini İstanbul’daki üniversite düzeyinde eğitim veren 5 hemşirelik okulunun son sınıfında öğrenim gören ve araştırmaya katılmaya gönüllü öğrenciler oluşturdu (n=330). Veriler Ocak- Mart 2007 tarihleri arasında araştırmacılar tarafından literatür doğrultusunda hazırlanan ve uzman görüşüne sunulan anket formu aracılığıyla elde edildi. Anket formu toplam 43 sorudan oluşmakta (6 soru sosyo-demografik özellikler diğerleri organ bağışına bakış ile ilgili) idi. Elde edilen veriler, ki-kare ve yates testi ile değerlendirildi. Bulgular: Katılımcıların yaş ortalamaları 22.29±1.18 yıldır. Çoğu öğrenci (%97) organ bağışına olumlu baktığını fakat eğitimleri sırasında yeterli bilgi verilmediğini belirtmişlerdir (%57.8). Öğrencilerin %68.5’i hemşirelik öğrencisi olarak organ bağışının arttırılmasında kendisinin sorumlu olduğunu bildirmiş ancak sadece %48’i organ bağışında bulunmak istediğini belirtmiştir. Katılımcıların %73’ü toplum tarafından organ bağışına katılımı artırmak amacı ile organ bağışında bulunanların yakınlarına alıcı tarafından maddi ödülün verilmemesi gerektiği, %81’i ise manevi ödülün (plaket, yazılı belge izni) verilebileceği görüşündedirler. Sonuç: Öğrencilerin organ bağışı konusundaki bilgileri yetersizdir. Bu araştırma sonuçları organ bağışı konusunda hemşire öğrencilere eğitimleri sırasında kapsamlı bilgi verilmesi görüşünü desteklemektedir.
Aim: The study aimed to determine the views of senior nursing school students on organ donation and to provide suggestions in accordance with the results obtained Method: The study aimed to determine the views of senior nursing school students on organ donation and it was made in descriptive type. The data have been collected from 5 senior nursing school students in Istanbul between January –March 2007 who volunteer to participate in the study and fill in the questionnaire which was prepared in accordance with the literature and on which expert opinion was taken (n=330). The data, consist of 43 guestions were collected by questionnaire (6 questions about demographic properties and the other questions about wievs on organ donation). Data were evaluated by percentage, chi square and yates test. Results: The average age of participants is 22.29±1.18. Most of the students (97%) stated that they had a positive opinion on organ donation but that inadequate information on organ donation was provided during their education (57.8%). 68.5% of the students stated that as nursing school students, they consider themselves to be responsible for increasing the level of organ donation however only 48% of the students declared that they were willing to donate their organs. 73% of participants are of the opinion that relatives of those people who donate their organs should not receive financial awards from the receiver of the organs in order to increase the level of organ donation in the society whereas 81% of the participants are of the opinion that moral awards (plaquette, written document authorization) may be given. Conclusions: Knowledge of the students of organ donation is inadequate. The results of this study support the opinion that nursing school students should receive comprehensive information on organ donation during their education